18 oktober 2019<br>CBS: Flinke groei DAB+ bij doelgroep 25-65 jaar
  • 18 oktober 2019

18 oktober 2019
CBS: Flinke groei DAB+ bij doelgroep 25-65 jaar

Digitale etherradio DAB+ is het afgelopen jaar flink gegroeid bij de doelgroep tussen 25 en 65 jaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Overall geeft 16% aan een DAB+radio te hebben, terwijl 45% aangeeft wel eens van DAB+ gehoord te hebben.

Bij de doelgroep 25 tot 45 jaar gaf 17% aan een DAB+ radio te hebben. Dit is 6%-punt meer dan een jaar geleden. Bij de groep 45 tot 65 jaar groeide het bezit door naar 20% (+4%-punt). Omgerekend naar huishoudens, dan geeft 15% aan een DAB+ radio te hebben.

Opvallend is dat veel meer mannen aangeven een DAB+ radio te hebben (21%) dan vrouwen (12%). Kijkend naar opleidingsniveau dan bezitten hoger opgeleiden (20%) en mensen die een middelbaar beroepsonderwijs hebben gevolgd (18%) vaker een DAB+ radio dan lager opgeleiden (11%).

Lees verder